Veelgestelde vragen
Helemaal op de hoogte?
Veelgestelde Vragen
Moet ik borg betalen?
Ja, voorafgaand aan de huur dient u een borg te betalen. Dit kan via een online iDeal betaalverzoek, pinnen of met een creditcard. De borg is gelijk aan het verlaagde eigen risico bedrag van het voertuig, dat u kunt vinden in de prijstabel.
Hoe lang moet ik in het bezit zijn van een rijbewijs voor ik kan huren?
KAV Autoverhuur hanteert geen minimumperiode voor het in het bezit hebben van een rijbewijs.
Tolwegen in Nederland
Nederland heeft geen tolwegen, maar voor enkele tunnels en een brug moet wel tol worden betaald.
Dit geldt voor:
-de Kiltunnel (Dordrecht - 's Gravendeel)
-de Westerscheldetunnel (Zeeuws-Vlaanderen - Zuid-Beveland)
-de tolbrug in Nieuwerbrug
Vanaf 7 december 2024 wordt ook tol geheven voor de Blankenburgtunnel (officieel de Maasdeltatunnel).
Meer informatie over tol in Nederland vind je op de website van de ANWB.
LET OP: Het is de verantwoordelijkheid van de huurder om te voldoen aan de lokale wet- en regelgeving. Dit omvat onder andere het gebruik van vignetten, winterbanden of all-seasonbanden, en het bij zich hebben van reflecterende hesjes. Deze items zijn niet standaard aanwezig in onze voertuigen.
Tolwegen in Europa
Al rijdend door Europa ontkom je er bijna niet aan: tol! Veel landen heffen op verschillende belangrijke doorgaande wegen tol of hebben een vignetplicht.
LET OP: Het is de verantwoordelijkheid van de huurder om te voldoen aan alle lokale wet- & regelgeving. Dit omvat zaken als vignetten, reflecterende hesjes en winterbanden. Deze zijn niet standaard aanwezig in onze voertuigen.
Ben je van plan om met een vrachtwagen of BE Bakwagen naar België te rijden? Denk dan aan de verplichte On Board Unit.
Meer informatie over tolwegen in Europa vind je op de website van de ANWB.
Hoe kan ik een reservering wijzigen of annuleren?
Het wijzigen of annuleren van uw reservering kan door telefonisch contact op te nemen met de KAV vestiging waar u het voertuig zou ophalen.
Buiten openingstijden kunt u annuleren door een mailtje te sturen naar de KAV vestiging waar u het voertuig zou ophalen. Vermeld hierbij het reserveringsnummer, uw naam, e-mailadres en voor wanneer uw het voertuig gereserveerd hebt.
Annuleren bij KAV Autoverhuur is over het algemeen kosteloos (met uitzondering van het hoogseizoen, neem hiervoor contact op met de KAV vestiging voor meer informatie) en mogelijk tot het allerlaatste moment, namelijk het tijdstip waarop u het huurvoertuig zou komen ophalen.
Waar laat ik de sleutel na sluitingstijd?
De sleutel kun je deponeren in de daarvoor speciaal geplaatste sleutelpaal naast de entreedeur van de KAV vestiging. Wanneer je de auto na sluitingstijd inlevert blijf je verantwoordelijk voor de auto tot op het moment dat wij de auto innemen op het eerstvolgende moment dat we weer geopend zijn.
Let op! Controleer na gebruik of de sleutels uit de draaischijf verdwenen zijn, je blijft aansprakelijk bij nalatigheid hiervan!
Wat zijn de kosten voor het brengen en/of ophalen van een voertuig?
Als je gebruik wilt maken van onze bezorg- en/of ophaalservice, dan dient u dit op voorhand te bespreken met de KAV vestiging.
Onze KAV vestiging kan de beschikbaarheid voor je nagaan. Je dient rekening te houden met een minimum van € 82,00 (incl. BTW 21%) per beweging.
Als je voor het eerst bij ons huurt, dan dien je voorafgaand aan de huur langs te komen bij onze KAV vestiging om je gegevens in orde te maken.
Kan ik mijn eigen auto parkeren bij de KAV vestiging tijdens de huur?
In overleg met betreffende KAV vestiging is dit mogelijk.
Wanneer krijg ik mijn borg terug?
De borg wordt maximaal 5 werkdagen nadat u de factuur van ons heeft ontvangen teruggestort.
Als u vragen heeft over terugstorting van uw borg, neem dan contact op met tbv@kavautoverhuur.nl onder vermelding van het factuurnummer.