Reserveren

Het verhuurproces

In deze video laten we zien hoe makkelijk het is om bij ons te huren.

Helemaal op de hoogte?

Veelgestelde Vragen

Wat is een huurdag?

Een huurdag is een kalenderdag en loopt van 07.00 uur tot de volgende morgen 07.00 uur.

Moet ik borg betalen?

Ja, voorafgaand aan de huur dient u een borg te betalen. Dit kan door middel van online (iDeal betaalverzoek), pinnen of creditcard. De borg bestaat uit het eigen risico bedrag vermeerderd met de vermoedelijke huursom van het voertuig. Deze huursom bestaat uit de verwachten huurprijs, de verwachte extra gereden kilometerprijs, de eventuele premieverlaging eigen risico, de eventuele verzekeringspremie en het brandstofverbruik.

Op welke wijze kan ik de borg voldoen?

Voorafgaand aan de huur dient u een borg voldoen. Dit kan door middel van online (iDeal betaalverzoek), pinnen of creditcard.

Kan ik een voertuig bij een andere vestiging inleveren dan waar ik hem opgehaald heb?

Voor wat betreft de zgn. One-way-Rental, theoretisch kan dat, dit echter is op basis van beschikbaarheid, en in overleg met de betreffende KAV-vestigingen. Hiervoor wordt een extra dag huur in rekening gebracht.

Kan ik ook op zondag huren?

Huren op zondag is op aanvraag mogelijk. Neem contact op met de dichtstbijzijnde KAV vestiging.

Hoe lang moet ik in het bezit zijn van een rijbewijs voor ik kan huren?

KAV Autoverhuur hanteert geen minimumperiode voor het in het bezit hebben van een rijbewijs.

Mag ik met het gehuurde voertuig naar het buitenland?

Ja, maar alleen als dit op het huurcontract vermeld staat. Voor de volgende landen is dit mogelijk zonder extra kosten: Belgiƫ, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italiƫ, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Voor alle andere landen is een extra dekking nodig. Deze kunt u aanvragen bij het filiaal waar u wilt huren. Houd er rekening mee dat voor het aanvragen hiervan en het aanpassen van de groene kaart minimaal een werkweek nodig is en dus op tijd aangevraagd moet worden.

Mag ik met jullie voertuigen de milieuzone in?

Steeds meer steden en gemeenten in Europa stellen milieuzones in voor de binnensteden. De regels hiervoor zijn niet eenduidig. Daarnaast worden ze ook steeds strenger. KAV Autoverhuur doet zijn best om zijn wagenpark zo veel mogelijk up to date te houden en vervangt daarom regelmatig zijn oudere voertuigen door nieuwe exemplaren. Helaas kan het voorkomen dat het voertuig dat u huurt niet de milieuzone in mag. Het is daarom van belang dat als u een voertuig huurt om daarmee een stad in te rijden om van tevoren uit te zoeken of er een milieuzone is en wat daarvoor de eisen zijn. Onze filiaalmedewerkers kunnen aan de hand daarvan adviseren welke voertuigen wel of niet de zone in mogen. Als een klant zonder overleg een milieuzone inrijdt waar het voertuig niet in mag, dan wordt de boete doorbelast aan de klant.

Hebben jullie een oplossing voor automatische betaling van tol?

Helaas is er geen eenduidig systeem voor tol in Europa. Elk land heeft zijn eigen systeem en deze zijn niet compatibel met elkaar. Achteraf doorbelasten van de tolkosten is administratief lastig en een financieel risico voor ons. Daarom hebben wij besloten om geen Onboard Units, Tolbadges of andere automatische systemen aan te schaffen en door te verhuren aan onze klanten. Elke klant is zelf verantwoordelijk voor de tol die moet worden betaald.

Telefoonnummers